close

最近很愛翻老歌, 這首是收錄在katy 13年的專輯PRISM, 歌曲在形容找到對的人有多不容易, 就像要一次在天空找到兩道彩虹, 一生只有一次. 所以當我們找到對方時更要用盡全力去呵護

 

 

You're a one of a one

你是這般特別

A one of a kind

如此獨一無二

That you only find once in a lifetime

傾盡一生才能發現

Made to fit like a fingerprint

宛如指紋辨識, 我們如此緊密 

A code that clicks open a gold mine

你的愛就像打開金礦的密碼

 

They say one man's trash is another man's treasure

就像他們說的 “別人棄之不顧的, 總會有人愛不釋手“

When I found you, it was all pitter-patter

當我遇見你, 只能聽見我心臟跳動

 

Secretly I hit the lottery

悄悄地, 就像中大獎一樣

'Cause you're brighter than all of the Northern Lights

對我來說, 你比極光還要耀眼

You speak to me even in my dreams

即使在夢中, 我也能聽見你溫柔低語

Wouldn't let you go for even the highest price

不惜任何代價都不會令你離開

 

They say one man's trash is another girl's treasure

就像他們說的 “別人棄之不顧的, 總會有人愛不釋手“

So if it's up to me, I'm gonna keep you forever

如果讓我決定, 我想永遠待在你身邊

 

'Cause I understand you, we see eye to eye

因為我能理解你, 當我們直視彼此

Like a double rainbow in the sky

就像兩道彩虹, 高掛天空

And wherever you go, so will I

不管你走向何方, 我都會在

'Cause a double rainbow is hard to find

因為兩道彩虹是如此難得

 

Was a phenomenon when you came along

當你出現一切就像奇蹟一般

Yeah, our chemistry was more than science

我們之間的化學反應, 任何學說都無法解釋

It was deafening, loud like lightning, it was striking

這份愛如此明顯招搖, 引人注目

You couldn't deny it

你否認不了

 

They say one man's trash is another girl's treasure

就像他們說的 “別人棄之不顧的, 總會有人愛不釋手“

The two of us together, make everything glitter

只要我們在一起, 整個世界都閃閃發光

 

'Cause I understand you, we see eye to eye

因為我能理解你, 當我們直視彼此

Like a double rainbow in the sky

就像兩道彩虹, 高掛天空

And wherever you go, so will I

不管你走向何方, 我都會在

'Cause a double rainbow is hard to find

因為兩道彩虹是如此難得

 

To the bottom of the sea, I'd go to find you

就算在最深的海底, 我也會找到你

Climb the highest peak to be right beside you

怎樣的高峰都無法阻止我到你身旁

Every step I take, I'm keeping you in mind

我踏出的每一步, 你都在我腦海

 

'Cause I understand you, we see eye to eye

因為我能理解你, 當我們直視彼此

Like a double rainbow in the sky

就像兩道彩虹, 高掛天空

And wherever you go, so will I

不管你走向何方, 我都會在

'Cause a double rainbow is hard to find

因為兩道彩虹是如此難得

 

It's hard to find

是如此難得,

It's hard to find

如此少見

Once in a lifetime (x3)

僅僅一生一次

 

arrow
arrow

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()