close

這首emails i can't send 是專輯名稱也是第一首歌曲, 短短一分多鐘就讓人很清楚整張專輯的基調, 歌詞和旋律搭配起來有一種訴說者雖然冷冷不帶表情控訴對方, 但你總能聽出文字和聲音底下撕心裂肺的痛苦, 直擊心靈.

 

 

 

It's times like these

每當我又被悲傷吞噬

Wish I had a time machine

真希望我有台時光機

So I could see what you did October 13th 

我才能看清, 10月13號你到底做了什麼

At 10:15 Were you really asleep?

晚上10點15分, 你真的睡著了?

Were you lying to me and the family?

你真的在欺騙我和整個家庭嗎?

 

There's no us in us when I'm lacking trust

如果最基本的信任都沒有,還談什麼『我們』

You wanna discuss

你想做下來談談

Ugh, you disgust me

少噁心我了

Don't make me cuss you out

別逼我說出難聽的話

Why'd you let me down?

為什麼要讓我失望

Don't say sorry now

我不想聽你的抱歉

 

And thanks to you I, I can't love right

多虧了你, 我不懂怎麼去愛

I get nice guys

就算我遇上好男人

And villanize them

我總會曲解他們

Read their texts like

讀他們發來的簡訊

They're having sex right now

卻想像他們在外面偷吃

Scared I'll found out

我好怕我發現

That it's true and

我的幻想會成真

 

If I do, then I blame you

如果真是這樣, 都是你的錯

For every worst that I assume

如果我腦還中的壞事成真

When I'm forty-five

當我45歲時

Someone calls me their wife

成為某個人的妻子

And he fucks our lives

他也像你一樣搞砸我的人生

In one selfish night 

某個夜晚某個自私的決定

Don't think I'll find forgiveness as fast as mom did

休想我會輕易原諒你, 像媽做到的那樣

And God I love you

要命, 我真的愛著你

But you're such a dipshit

但你偏偏要當個混帳

Please fucking fix this

求求你修好一切好嗎

'Cause you were all I looked up to

你曾經是我最崇拜的人

Now I can't even look at you

我都不知道該怎麼看待你

 

I mean, as they say in Chicago

我是說, 就像芝加哥人說的

He had it comin'

他自找的

arrow
arrow

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()