最近慢慢再聽懶妮的新專了,其實質量還不錯比上一張用心多了,今天剛好美國時間是懶妮生日,懷念以前那個舞技讓我驚豔的女神,希望還有機會看到她大跳熱舞,我來推薦一下這首liar吧,其他推的還有,love me down , man on the moon , better

找不到音檔就放遺下人家的翻唱吧,其實唱得蠻好的

 

Tall tale, such a damn shame

說著童話般的謊言,真夠羞恥的

Hindsight, I can see it all so plain

後來,才看清一切

Kamikaze fire come down  (註1)

同歸於盡化成業火

Fire come down, fire-fire come down

化成業火,燒毀一切

Left, right, nowhere to turn

左,右,無處遁逃

I'm left in the ash from the bridges you burned(註2)

你斷了一切後路把我遺留在灰燼之中

Kamikaze fire come down

同歸於盡化成業火

Fire come down, fire-fire come down

化成業火,燒毀一切

 

(Ah) It's too late for apologies

(噢) 道歉以為時已晚

(Ah) Nothing you can offer me now

(噢) 你現在還能給我什麼

(Ah) I'm looking at you on your knees

(噢)  我看著你跪地求饒

(Ah) And I'm all listened out

(噢)  你的廢話我聽完了

 

Call, call, call

繼續打,打,打

But I'm never gonna come

但我決不會接你電話

Baby cry, cry, cry

寶貝繼續哭,哭,哭

You ain't fooling anyone

你現在還想騙誰啊

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

You can crawl, crawl, crawl

你就偷偷摸摸的匍匐

You can beg and you can bleed

你就哀求,流血我也沒差

Baby talk, talk, talk

寶貝繼續解釋阿

Keep on lying through your teeth

你總是滿口謊話

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

 

I hear you all night talk in your sleep

我聽到你夜裡的呢喃

Saying all kinda names but none of them me

說了一堆名字但就是沒有我

Keeping secrets under your sheets

那些骯髒的秘密還是藏在床單下吧

Under you sheets, under-under your sheets

藏在床單下吧,別露餡了

You can cry wolf (註3)

你就繼續騙吧

But you know I ain't gonna be here tomorrow, oh no

但你知道的我們就到今天了

I ain't fucking with your dirty, dirty, dirty laundry (註4)

我不想再忍受你這渾蛋打擾我人生

Dirty laundry, dirty-dirty laundry

你那些秘密,真是夠了

 

(Ah) It's too late for apologies

(噢) 道歉以為時已晚

(Ah) Nothing you can offer me now

(噢) 你現在還能給我什麼

(Ah) I'm looking at you on your knees

(噢)  我看著你跪地求饒

(Ah) And I'm all listened out

(噢)  你的廢話我聽完了

 

Call, call, call

繼續打,打,打

But I'm never gonna come

但我決不會接你電話

Baby cry, cry, cry

寶貝繼續哭,哭,哭

You ain't fooling anyone

你現在還想騙誰啊

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

You can crawl, crawl, crawl

你就偷偷摸摸的匍匐

You can beg and you can bleed

你就哀求,流血我也沒差

Baby talk, talk, talk

寶貝繼續解釋阿

Keep on lying through your teeth

你總是滿口謊話

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

 

So here we go

讓我們結束一切吧

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

So here we go

讓我們開始吧

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

Here we go (You're a liar, liar)

結束一切吧(你個騙子,大話精)

 

You can call, call, call

你就繼續打,打,打

But I'm never gonna come

但我決不會接你電話

Baby cry, cry, cry

寶貝繼續哭,哭,哭

You ain't fooling anyone

你現在還想騙誰啊

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

 

You can crawl, crawl, crawl

你就偷偷摸摸的匍匐

You can beg and you can bleed

你就哀求,流血我也沒差

Baby talk, talk, talk

寶貝繼續解釋阿

Keep on lying through your teeth

你總是滿口謊話

You know I know that you know I know

你知道我知道的你明白的我明白的

That you're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

 

So here we go

結束一切吧

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

Wo-wo-wo-wo-wo-wo

You're a liar, a liar

你就是個騙子,大話精

 

Kamikaze 是指日本的神風特攻隊,這裡該是指像他們的自殺戰術一樣和對方同歸於盡

 

bridges you burned 是由片語 Don't burn your bridge而來,Don't burn your bridge是指不要斷了自己的後路,所以bridges you burned 應該是指他不留情面的斷了逤有後路

 

cry wolf 是狼來了,也就是假警報應該是指說謊

 

dirty laundry 應該是個雙關指底子不乾淨的意思

arrow
arrow
    文章標籤
    中文歌詞 Britney Spears liar
    全站熱搜

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()