close

Olivia新單來了, 從之前二專Guts的封面就可以看出風格基本上會延續一專Sour, 這首吸血鬼放到Sour也完全不違和, 但有好多評論說這首有Billie的Happier than ever的感覺, 我個人是認為還好頂多結尾的處理有像。畢竟Happier than ever太神了, 吸血鬼更流行一點。

 

 

Hate to give the satisfaction asking how you're doing now

我不想開口關心你的近況, 討厭你沾沾自喜的神情

How's the castle built off people you pretend to care about

你做作地噓寒問暖, 打造出完美的形象

Just what you wanted

如你所願地

Look at you, cool guy, you got it

瞧瞧, 你總是雲淡風輕, 你擁有一切

 

I see the parties and the diamonds sometimes when I close my eyes

偶爾當我閉上雙眼, 便會浮現派對和鑽石

Six months of torture you sold as some forbidden paradise

半年的情感折磨, 你卻能包裝如同禁忌的樂園

I loved you truly

我曾深愛過你

You gotta laugh at the stupidity

你一定也曾暗地嘲笑我的愚蠢

 

'Cause I've made some real big mistakes

我曾犯下許多糟糕的錯誤

But you make the worst one look fine

但神奇的是, 再糟糕的事你都能掩蓋成愛

I should've known it was strange

我早該看出事有蹊蹺

You only come out at night

你只在夜晚現身

I used to think I was smart

我曾以為自己夠聰明, 不會被愛愚弄

But you made me look so naïve

但在你面前我還是太過天真

The way you sold me for parts

被你背叛令我重傷

As you sunk your teeth into me, oh

當你張開獠牙對我下手

Bloodsucker, famefucker

以愛之名, 吸食我的血液, 毀壞我的清譽

Bleeding me dry like a goddamn vampire

如同無情的吸血鬼, 吸乾流淌在我血中的愛意

 

Every girl I ever talked to told me you were bad, bad news

我認識的每個女孩都說我不該愛上你, 你是個大麻煩

You called them crazy God I hate the way I called them crazy too

你說她們都是瘋子, 天阿, 我討厭那個被愛蒙蔽跟著詆毀她們的我

You're so convincing

但你的花言巧語是那般美好

How do you lie without flinching? (How do you lie, how do you lie, how do you lie?)

 

你怎能不帶一絲猶豫的說謊? (你怎能? 你怎能? 說這樣的謊)

Oh, what a mesmerizing, paralyzing, fucked up little thrill

怎會是如此令人著密, 不能自己, 危險卻又刺激

Can't figure out just how you do it and God knows I never will

猜不透你是如何做到的, 只有上帝知道

Went for me and not her

你選擇我成為你的受害著

'Cause girls your age know better

因為你知道跟你同年的女孩早看破你的把戲

 

I've made some real big mistakes

我曾犯下許多糟糕的錯誤

But you make the worst one look fine

但神奇的是, 再糟糕的事你都能掩蓋成愛

I should've known it was strange

我早該看出事有蹊蹺

You only come out at night

你只在夜晚現身

I used to think I was smart

我曾以為自己夠聰明, 不會被愛愚弄

But you made me look so naïve

但在你面前我還是太過天真

The way you sold me for parts

被你背叛令我重傷

As you sunk your teeth into me, oh

當你張開獠牙對我下手

Bloodsucker, famefucker

以愛之名, 吸食我的血液, 毀壞我的清譽

Bleeding me dry like a goddamn vampire

如同無情的吸血鬼, 吸乾流淌在我血中的愛意

 

You said it was true love

你說這是真愛

But wouldn't that be hard?

那為何我如此痛苦?

You can't love anyone

你無法愛上任何人

'Cause that would mean you had a heart

因為那是有血有肉的人才能辦到

I tried to help you out

我試著幫助你

Now I know that I can't

現在才明瞭我做不到

'Cause how you think's the kind of thing

因為我永遠都搞不懂

I'll never understand

你是怎麼想的

 

I've made some real big mistakes

我曾犯下許多糟糕的錯誤

But you make the worst one look fine

但神奇的是, 再糟糕的事你都能掩蓋成愛

I should've known it was strange

我早該看出事有蹊蹺

You only come out at night

你只在夜晚現身

I used to think I was smart

我曾以為自己夠聰明, 不會被愛愚弄

But you made me look so naïve

但在你面前我還是太過天真

The way you sold me for parts

被你背叛令我重傷

As you sunk your teeth into me, oh

當你張開獠牙對我下手

Bloodsucker, famefucker

以愛之名, 吸食我的血液, 毀壞我的清譽

Bleeding me dry like a goddamn vampire

如同無情的吸血鬼, 吸乾流淌在我血中的愛意



 

arrow
arrow

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()