推一首冷門的歌曲,我想蠻多人都有過被欺負的感覺,之前我有位同學和我分享他遇到小時候欺負過他的人,結果那個人覺得很後悔一直向他道歉,雖然大家都知道霸凌是不對的,但我們都知道霸凌永遠都不會消失,希望這首歌給那些有難過經驗的人勇氣,

 

You say I'm too fat, you say I'm too skinny

你笑我太胖,又嫌我太瘦

You say I'm not cool, you say I'm not pretty

你說我不夠酷,長的也不怎樣

Then you spread it all around

四處傳我閒話

And post it online for the whole world to see

還放在網路上給大家看

 

Why, why you wanna make me cry

為何,為什麼你會想惹哭我

And laugh at me like that

又要嘲笑我

Does it make you feel good making me feel so bad

難道讓我難過會讓你開心嗎?

Hey, bully

嘿,惡霸

 

Did somebody hurt you

可能你也被人傷害過

Make you feel small

它讓你覺得自己渺小

You take it out on me

所以你也如此對我

'Cause it makes you feel tall

因為這讓你好過點

I bet you're scared and alone

我敢說你也很害怕很無助

If you looked in my eyes, you'd see

但如果你仔細看我,你會發現

Hey, bully, you're a lot like me

嘿,惡霸,你跟我沒什麼不同

 

In the back of the bus, you're a big star

在校車上,你是風雲人物

But you took a little joke a little too far

但你那些小玩笑真的太過分了

And the headline news says

現在連報導都寫著

The kids aren't always playing so nice

孩子們不是永遠都在校園裡

Out in the schoolyard

玩那麼天真的遊戲

 

Why, why you wanna make me cry

為何,為什麼你會想惹哭我

You don't even know who I am

你甚至不認識我

If you gave me half a chance, we just might have been friends

你知要肯給我個機會,我們或許能成為朋友

Hey, bully

嘿,惡霸

 

Did somebody hurt you

可能你也被人傷害過

Make you feel small

它讓你覺得自己渺小

You take it out on me

所以你也如此對我

'Cause it makes you feel tall

因為這讓你好過點

I bet you're scared and alone

我敢說你也很害怕很無助

If you looked in my eyes, you'd see

但如果你仔細看我,你會發現

Hey, bully, you're a lot like me

嘿,惡霸,我們是如的此相像

 

It would be so easy to hit back at you

我知道報復你或許比較簡單

Use my pain to hurt you too

讓你嘗嘗相同的痛

Oh, but if I do, nothing would change

但即使我真這麼做,也不會改變什麼

I won't be a link in your chain

我不想接下這惡性循環

 

Did somebody hurt you

可能你也被人傷害過

Make you feel small

它讓你覺得自己渺小

You take it out on me

所以你也如此對我

'Cause it makes you feel tall

因為這讓你好過點

I bet you're scared and alone

我敢說你也很害怕很無助

If you looked in my eyes, you'd see

但如果你仔細看我,你會發現

Hey, bully, you're a lot like me

嘿,惡霸,其實我們如此相似

 

Yeah, bully, you're a lot like me

惡霸,我們真的沒什麼不同

Ooh, you're a lot like me

是如的此相像

Hey, bully, you're a lot like me

嘿,惡霸,其實我們如此相似

arrow
arrow

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()