GaGa 是那種即使我不是她的粉絲也對她很有好感的人,這首Angel down,是整張專輯我最愛的抒情歌,我查到這首好像是在緬懷黑人人權運動的領袖馬丁 · 路德博士,每個人不管人種性別都該平等,都該沐浴在聖光下,難怪GaGa有這麼多的死忠,因為她全心奉獻於她的粉絲

 

 

age of the social 我其實不太知道如何去翻,稍微查了資料覺得比較接近的是說這個快速變遷,數字化,網路盛行的時代吧

 

I confess I am lost

我懺悔著我迷失在

In the age of the social

在這此社交盛行的時代

On our knees

雙膝跪地

Take a test

接受審判

To be lovin' and grateful

乞求著愛和感恩

 

Shots were fired on the street

街道上充斥著彈葯和炮火

By the church where we used to meet

我們初識的教堂也滿目瘡痍

Angel down

天使流落於凡間

Angel down

天使落難了

But the people just stood around

人們卻只是冷眼圍觀

 

I'm a believer

我是個信徒

It's a trial

这是份考驗

Foolish and weaker

愚昧而懦弱

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於苦難

I'm a believer

我是個信徒

It's chaos

盡是騷動

Where are our leaders? 

有人能指引嗎?

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於墮墬

 

Doesn't everyone belong

不是眾人都該照耀在

In the arms of the sacred?

沐浴在聖光之下

Why do we pretend we're wrong?

為何要假裝我們有罪

Has our young courage faded?

我們年少氣盛正慢慢消逝

 

Shots were fired on the street

街道上充斥著彈葯和炮火

By the church where we used to meet

我們初識的教堂也滿目瘡痍

Angel down

天使流落於凡間

Angel down

天使落難了

But the people just stood around

人們卻只是冷眼圍觀

 

I'm a believer

我是個信徒

It's a trial

这是份考驗

Foolish and weaker

無知和脆弱

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於苦難

I'm a believer

我是個信徒

It's chaos

盡是混亂

Where are our leaders? 

有人能指引嗎?

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於墮墬

 

 

I'm a believer

我是個信徒

It's a trial

这是份審判

Foolish and weaker

昏聵和軟弱

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於苦難

I'm a believer

我是個信徒

It's chaos

盡是渾沌

Where are our leaders? 

有人能帶領嗎?

Oh-oh-oh

哦-哦-

I'd rather save an angel down

我願拯救天使免於墮墬

 

Save that angel

拯救那天使

Catch that angel

別令它逝去

Save that angel

撫慰那天使

Catch that angel

別令它墮墬

Save that angel

保護那天使

Catch that angel

別令它離去

 

arrow
arrow

    sam06711 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()